Tuesday, February 3, 2015

Sejak bile?

Ok, now aku tetibe nk menaip. bercerita kosong mengenai diri ku. lame sungguh aku ni kurang update blog ni. the main reason kenapa aku tglkn blog ni? mungkin sebelom ni disini tmpt aku berceloteh. cerita hal aku itu ini. tmpt aku lepaskan geram. haha! skrg dah ade twitter! mmg aku mencarut2 kat stu. tp tak best sgt sbb ade juga kenalan yang boleh baca writing aku. oh ya, mungkin juga aku dah ade seorang bakal suami yang aku share everything almost everyday kat die sahaja. hahahha!

Nisya dan pasangan bakal berkahwin tidak lama lagi.

haha! tajuk gila power weh! mcm tajuk dalam akhbar. hahahha. aku tak assume pn weh nk kawen on this year. oh mabuk gile. ahhhhh... dengan study aku tunggang terbalik. tah hape aku buat selama setahun yang lalu tah lah.. tup tup kene kawen pulak. tu lah. rapat lg gan family bakal suami. dah mak pak nye dtg masuk meminang terus. ya Allah.. serious lah. dalam tempoh yang singkat ni, tak de masa lah nk mengidam majlis perkahwinan. kebanyakkan nye DIY. sbb tah lh.. mmg suke DIY kot. or status sebagai product design student tu melekat sgt. smpi kad kahwin semua buat sendirik. baju je lah kene tempah. hahahh! mmg hajat nk buat kendurik doa selamat je. tapi semua tu diketepikan dek kerana - aku yang kahwin, mak pak yang sebokkkkkkkkkkkkkkkkkk!!! geram betui. isk. tak tahu lah nk cakap ape. mmg byk kali gado gan mak aku. tu tak kene ni tak kene. membazir no 1 dalam hati die tu. aku nk buat semua simple je. sbb mmg aku ni seorang yang simple. isk. malas lah nk pk. nak dekat dah pn majlisnye. huhuhu.. tp majlis kawen ni mmg menyeramkan. duit berlalu mcm air. pk pk balik, duit tu sebenarnye dah boleh buat downpayment byr uma. tapi tah lah. org melayu kan. kene ade majlis. konon2 ikut adat. majlis dlm islam pn terus diketepikan. tak pe lah. aku tak rela buat semua ni. hmmmmm..

Bila abes belajar?

soalan yang aku tension sgt2. belajar master ni mmg tak seindah yang ku sangka. tah lah. salah aku sendrik ke. sememang nye aku menyesal smbung belajar. sbb smpi skrg aku tak dapat ape yang aku hajati. aku nk power writing, but it seems like, nothing. research aku plak, aku rs aku tak dapat nk buat. dek kerana tak de kepakaran menyeluruh dalam bidang medical device. ssh tau. hmm.. dok plak kat department biocomposite. acah2 dulu igt masuk bidang material nk power bidang ni. tp lain pula jadinye. aku nk busy mcm belajar degree/diploma dl. master ni mcm kene tinggal je. hmm.. nk buat mcm mn. tp ape yang aku belajar, nk smbung postgrads ni kene betui2 pilih supervisor. serious. tu yang akan mengerakkan research kau. aku ni langsung tk rapat gan dwg. sbb aku bukan dari field dwg. nk g fac design jaoh sgt. mmg kene drive g sane.

struggle je lah nisya. u CAN do it.

ya Allah, permudahkan lah urusan ku dunia akhirat.

amin.


No comments:

Post a Comment