Monday, December 30, 2013

petang 6 setengah

"Don't fear poverty. Plan and spend for Allah's sake. He will pay you back, and more." - Aiman Azlan

Yes! aku takut kemiskinan. hidup tanpa duit. mula memikirkan kehidupan berumahtangga satu bebanan. yes! tu lah aku. kadang-kadang memikirkan kehidupan lalu akan lebih cerah tanpa si bekas. tapi ini lah jalan aku. benda dibelakang tak boleh dikembalikan. pasrah dengan apa yang berlaku.

cerita sekarang. peluang sekarang. diberi nikmat menyambung pelajaran lagi. walaupun terfikir loser, tetapi berapa ramai yang mahu di kedudukan aku? "syukur, aku masih disini." - Altimet. 

cerita sekarang. cinta sekarang. diberi nikmat bersama seorang lelaki. fikiran berumahtangga menjadi sesuatu yang dinanti. 

bebanan hanyalah cabaran. tanpa cabaran tiada lah usaha. tiada usaha hanyut dibuai mimpi lena. kalah. mati.

"beban. cabaran. usaha. menang. hidup." - nchahawari

& she will survive.

No comments:

Post a Comment